בוטוקס / בוטולינום טוקסין A

טשטוש קמטים באמצעות בוטולינום טוקסין, הוא אחד הטיפולים הנפוצים ביותר מבין טיפולי האסתטיקה הרפואית. בישראל מאושרים שלושה סוגי בוטולינום טוקסין: דיספורט, בוטוקס וקסיאומין, אשר נבדלים ביניהם בעצמה ובמשך הפעולה ברקמה.

בוטולינום טוקסין הינו תרופה, המוזרקת לשרירים אותם נרצה להחליש, על מנת שפעולתם לא תייצר קמטים אותם אנו נוהגים לכנות "קמטי הבעה". משך ההשפעה של התרופה הינו בין 3 ל6 חודשים, כאשר שיא ההשפעה מגיע בתוך כ2-3 שבועות ממועד ההזרקה, ומנקודת זמן זו השפעת החומר נחלשת בהדרגה עד היעלמות מוחלטת של החומר עצמו ושל השפעתו. אם בשלב זה לא יבוצע טיפול חוזר, הקמטים שטופלו יחזרו למצבם הראשוני.

כ2-3 שבועות לאחר הטיפול כדאי להגיע לביקורת על מנת לוודא כי החומר משפיע היטב בכל האיזורים הרצויין. בנקודת זמן זו ניתן לבצע "תיקונים" קטנים נדרשים לקבלת תוצאה מיטבית. לא מקובל לבצע תיקונים לפני קבלת מלוא ההשפעה של הטיפול.

ההתוויה הנפוצה ביותר של בוטולינום טוקסין היא טיפול ושיפור בקמטי החלק העליון של הפנים: קמטי המצח, בין הגבות ובצידי העיניים.

הזרקות בוטולינום טוקסין בעלות שימושים שונים ברפואה, כולל טיפול במיגרנות, התכווצויות שרירים בלתי רצוניות, הזעת יתר, ואפילו פזילה.

טיפול בבוטולינום מתבצע בהזרקות של כמות קטנה של חומר בנקודות ספציפיות לתוך שרירי ההבעה, כך שפעולתם תהפוך חלשה יותר, והקמטים ייתרככו.

דרגת הכאב בטיפול אינה גבוהה, ולרוב אינו דורש ולרגישות ולרגישים במיוחד לכאב, אפשר להציע אלחוש מוקדם באמצעות משחה.

מיקום החומר בהזרקה הוא קריטי לצורך קבלת תוצאה טובה ולמניעת סיבוכים. מסיבה זו יש להימנע משפשוף של איזורי ההזרקה, כדאי להימנע מפעילות ספורטיבית מאומצת, רחצת הפנים במים חמים, והמקפידים ימליצו גם על הימנעות מחשיפה לשמש ומשתיית אלכוהול ב12 השעות לאחר הטיפול.

אסור לבצע הזרקות בוטוקס בנשים הרות. ישנן התוויות-נגד יחסיות נוספות, תמיד יש להתייעץ רפואית ולעולם לא להסתיר מידע רפואי!

סיבוכים עלולים להתרחש בעקבות טיפול בבוטולינום טוקסין, אך הם הפיכים בתום השפעת הטיפול, בין מספר שבועות לחודשים.

צניחת עפעף או גבה הם סיבוכים נדירים, אך הבעייתיים ביותר העלולים להתרחש לאחר הזרקת בוטולינום טוקסין.

קביעת תור למרפאה

מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם